BEYOND

International Internship for women

FOR WOMEN WITH GLOBAL AMBITION

Bain’s Associate Consultant Intern (ACI) program is more than just an internship, it’s a springboard for an extraordinary career. The internship program Beyond is designed for women with ambition seeking to launch a global career and it’s jointly offered by our Brussels and Zurich offices. You will spend 6-10 weeks in each office and therefore get the chance to gain up to four months of consulting experience in one of the world’s leading management consulting firms.

PROGRAM

As an ACI your internship begins with a training. After the training, you are immediately assigned to an active case. Your analytical, interpersonal and leadership skills as well as creative thinking and business management will be called upon from day one. You will be placed in the thick of the action as you work side by side with some of the best in the business. You are taking charge of a distinct aspect of the project, identifying information sources, gathering and interpreting data, executing analysis and presenting your findings to stakeholders. Every day is different. As a full team member, you are exposed to a variety of business issues and quickly learn the fundamentals of Bain’s core tools.

In the meantime, ACIs benefit from the mentorship of Bain’s accomplished consulting staff and from our collegial office environment, in which you’ll forge close relationships with fellow ACIs from both offices. While the ACI program is a vigorous learning experience, ACIs also have the opportunity in enriching activities such as social events, meetings with Bain’s practice area leaders, access to Bain’s Women@Bain network, plus participation in tailored professional development and training programs.

Date & Place

The exclusive internship program Beyond is jointly run by our Brussels and Zurich offices. You will spend 6-10 weeks in each office. In total, you will have the chance to gain up to four months of consulting experience within a semester in 2023.

Target Group

This program is open for outstanding women studying for a Bachelor’s or Master’s degree from a renowned university.

APPLICATION

To apply, you will need to submit your resume, a cover letter, transcripts and – if available – reference letters from your work experience.

Please apply through your preferred home office. The so-called home office is the office where you will have your interviews. It is also the location where you would start after graduation if you get a full-time offer after the internship.

  • Application through Zurich: Please submit your application online by Sunday, November 13, 2022 using the following link.
  • Application through Brussels: Please submit your application online by Sunday, November 13, 2022 using the following link.

Interviews will start on November 28, 2022 (Zurich) or January 2023 (Brussels) and run through end of January. 

Event Highlights

Donnerstag, 27. Oktober

Ankunft in Zürich • Welcome@Bain • Einführung in die Case-Study • Lunch • Gemeinsame Reise nach Lausanne • Kulinarische Teamaktivität • Dinner

Freitag, 28. Oktober

Frühstück • Case Cracking & Präsentationen • Lunch • Outdoor Teamaktivität und Dinner in toller Umgebung

Samstag, 29. Oktober

Frühstück • Rückreise nach Zürich oder individuelle Heimreise

If you are interested in the Beyond internship, but want to find out more about the program before you apply, please reach out to us directly.

Application through Zurich: Veronica Vena
E-Mail: veronica.vena@bain.com
Telephone: +41 44 668 89 77

Application through Brussels: Fabjola Marajani
E-Mail: fabjola.marajani@bain.com
Telephone: +32 2 893 41 41

FAQ

Du kannst deine Unterlagen in Deutsch oder Englisch einreichen.

Du kannst Ende September 2022 mit einer Benachrichtigung rechnen.

Das Event findet auf Englisch statt.

Nein. Wir freuen uns über Bewerber:innen, die fließend eine der Schweizer Landessprachen sprechen (deutsch, französisch, italienisch oder romanisch). Fließende Deutschkenntnisse sind ein Vorteil, aber nicht erforderlich.

Die Sicherheit von Teilnehmer:innen und Mitarbeitenden hat höchste Priorität. Aktuell kann die Veranstaltung ohne Einschränkungen durchgeführt werden. Wir beobachten die Situation kontinuierlich und informieren dich über mögliche Änderungen.

Inspired wird vor Ort in unserem Büro in Zürich sowie an verschiedenen Orten rund um Lausanne stattfinden. Wir werden die Corona-Pandemie und die offiziellen Richtlinien genau beobachten und dich über Hygienemaßnahmen und Testanforderungen auf dem Laufenden halten. Sollte die Situation eine persönliche Veranstaltung nicht zulassen, wird die Veranstaltung auf ein anderes Datum verschoben und nicht virtuell durchgeführt.

Bain übernimmt die Reisekosten innerhalb der Schweiz und aus anderen europäischen Ländern. Selbstverständlich übernimmt Bain auch alle Kosten für die Veranstaltung, einschließlich Unterkunft, Verpflegung und Aktivitäten.

Eine Einladung zum Event signalisiert nicht automatisch, dass du dich dadurch für einen Festeinstieg oder ein Praktikum direkt im Anschluss an das Event qualifizierst. Wir sehen bei dir jedoch großes Potenzial für einen Einstieg bei Bain.

Aber gerne! Wir freuen uns jederzeit über deine Bewerbung für einen Einstieg bei Bain.